Bulyon yerine ne yapabiliriz?


Hafif etli kuzu kemikleri, 1-2 soğan, 3-4defne yaprağı ve 5-10 tane karabiberle düdüklüye koyulur.Etlerin üzerini basacak kadar su koyulur. Ama fazla abartmayın. Tısss sesinden sonra düdüklünün tepesi indirilir yaklaşık 1 saat haşlanarak süzülür. (Ben süzdükten sonra plastik bardaklardan bir tanesini kepçe gibi kullanarak onun yardımıyla diğer bardaklara boşalttım.)Bu şekilde plastik bardaklara koyulduktan sonra derin dondurucuya kaldırılırlar. istenirse üzerleri streç filmle kapanabilir. Daha sonra çorba ve pilavlarınızı yaparken bir bardak çıkarıp çeşmenin altına tutarsanız kalıp şeklinde çıkarılıp kullanıma hazır hale geliyor. Aliye Teyzecim aklınla bin yaşa.

1 yorum:

Anonymous dedi ki...

YAPMAYA ÇALIŞTIM TEZGAHA DÖKÜLDÜ ORDAN YERLERE TAŞTI...KEPÇEYLE KOYUN BARDAKLARA YA DA CEZVE İLE...BENİM GİBİ KOCA DÜDÜKLÜYÜ EĞDİĞİNİZDE BARDAKLARIN DEVRİLİVERDİĞİNİ GÖRÜRSÜNÜZ YOKSA..HER YERİ BATIRDIM BE:)AMA FİKİR İYİ FOTO İYİ SİTE İYİ...(AYŞEN)