FIRILDAK KURABİYE

Kalan reçelleri değerlendirmek için çok iyi bir tarif. Vişne reçeli ile denedik beğendik, kayısı reçelini rondoda biraz tarçın ile ezip denedik o da süper oldu. Görüntü için son aşamada biraz incelik istiyor, tadı garanti, 6-7 kez yaptık, sevdik, yedik. Pişmiş halde difrize koyuluyor ve acele kurabiye gerektiğinde difrizden çıkarılp hemen tavada ısıtılıyor, çok güzel, çok güzellll...

yarım bardak şeker
1 yumurta
1/4 paket tereyağ (250gr'lık paketin dörtte biri)
yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya
un

Hamuru biraz buzdolabında dinlendiriyoruz, sonra ikiye bölüp bir parçasını elimizle folyonun üzerinde yassılaştırıyoruz, uzun bir dikdörtgen olana kadar. Sonra reçeli üzerine sürüyoruz ve folyonun yardımı ile silindir olarak sarıyoruz. Bıçakla 1-2 cm kalınlığında dilimliyoruz ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz, yatay olarak. Kesme işlemi biraz sabır istiyor, hızlı hızlı keserseniz fırıldaklarımız yassı oluyor, yavaş ve hamuru ezmeden kesebilirseniz yuvarlak fırıldaklar geliyooooooooooooor.

Yanlışlıkla unu biraz fazla koyarsanız süt ekleyin:) Bi keresinde birinin başına geldi de:)

1 yorum:

Anonymous dedi ki...

bir sitede daha görmüştüm.Her misafire yapıyorum.Az malzemeli ve hamurun yarısını bi misafire kalanını difrize pişirmeden koyup diğer misafire yapıyorum.evdekiler de seviyor.ben bi de ortalarına ceviz fındık falan koyuyorum pişirmeden önce.