Balık Çorbası

Filetosu çıkarılmış balığın geri kalanını (kafası, kılçıküstü etleri) çorba yapımında değerlendirebilirmişiz, tarifi http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:F7vuqfC8vCYJ:www.turgutuzer.com/Articles/balikcorba.htm+bal%C4%B1k+%C3%A7orbas%C4%B1&cd=13&hl=tr&ct=clnk&gl=tr adresinde buldum, buraya teşekkür ederek yapıştırıyorum.
  • Balık parçalarının hepsini bir tencereye koy, içine tuz, karabiber, birkaç tane defne yaprağı, birkaç dal maydanoz koy, yapacağın çorba miktarının biraz üstünde su koy, üstü yarı kapalı, pişir.
  • Bu işlem balık suyu elde etmek için. 20-25 dk. kaynasın, kevgirle suyun içindeki her şeyi çıkart, balıklar az soğusun, (veya elin yana yana) balıkları didikle, sadece balık parçaları kalsın, kılçık, deri vs hepsini at. Didiklenmiş balığı bir kenara kaldır.
  • Tencerenin içindeki balık suyuna küp şeklinde havuç, patates(taze patates tercih), birkaç parçaya ayrılmış birkaç tane soğan koy, 20 dk. kadar haşla, sonra blender vasıtasıyla ez.
  • Bir tencerede tereyağı ve un kavur, blenderdan geçirmiş olduğun sıvıyı ilave et, bir kasede çırpmış olduğun bir yumurta ve limon suyu karışımını ekle, biraz sirke(elma sirkesi tercih) ekle, didiklenmiş balık parçalarını ekle, biraz karabiber,biraz kırmızı biber koy, kapağı hafif kapat(yani boşluk kalsın), 10-15 dakika hafif ateşte halleşsinler, arada hafif hafif karıştır.
Bazı tariflerde çorbaya mercimek,pirinç,kabak falan da eklenmiş, ben 1 minik yerelması ve soğan yerine 2 ince dal pırasa koydum ama patatesi unuttum.(Deniz levreği kullandım ama  Trança, Kırlangıç, Sinarit , Akya, Kefal de olabilirmiş.)

Hiç yorum yok: