PEKMEZLİ ZENCEFİLLİ SÜPER KEK

Asıl tarif portakal ağacından: http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2004/11/ikolata_parackl.html ama biz çok ufak değişiklikler yaptık:
  1. Ölçü olarak büyük bir su bardağı diye belirtiliyor biz de aşağıdaki kupayı kullandık.
2- Pekmezi keçiboynuzu pekmezi olarak ve kupayı tam doldurmadan kullandık.
3- Hiç çukulata koymadık ama yiyenler çukulatalı sandı.

4- Margarin yerine 1 kupa sıvı yağ koyduk (zeytinyağ tercih ettik).

5- Pekmezi içme suyu ile karıştırıp çözdük, kaynar su kullanmadık. Şekeri de sadece 1 kupa kullandık.

6- Folyo ile uğraşmadık. Yağlı kağıt serdiğimiz minik fırın tepsisinde ve daha düşük ısıda pişirdik (hızlı bir fırın kullandığımız için 150 derecede pişirdik yanmasın diye, tabi fırını önceden ısıttık 200 derecede)

sonuç: Hani minik browniler satılıyor ya eti galiba markası, hani böyle yerken su ya da çay içmezseniz boğazınıza yapışıyor: AYNISININ TIPKISI:) İlk kez zencefil kullandık ve bayıldık. Tarifi mutfaklarımıza kazandıran Hatice Hanım'a teşekkürler...
not: çukulata koymayacaksanız sadece 2,5 kupa un koyuluyor, tarifteki 2 yemek kaşığı unu çukulataları bulamak için kullanmışlar anladığımız kadarıyla.

3 yorum:

Anonymous dedi ki...

hemen denemek istiyorum, süper görünüyooo... -azize

Anonymous dedi ki...

pekmezi biraz daha az koyun

Anonymous dedi ki...

ben de yaptım ve süper oldu. pekmezi bir kupa koydum, herkes çok beğendi, hafif ıslak ve yumuşacık bir kek oldu. Zencefili alışkın değilseniz bir tatlı kaşığının ucu kadar koyun. 1saate yakın düşük ısıda pişirdim. önce 180, sonra 170 ve en son 150 dereceye getirdim fırının derecesini. thanks a ton -zeynep